Павиљон „Хлеб и река“ на међународном сајму у Шангају – пут до кинеског тржишта траже српске компаније

У Шангају је свечано отворен Међународни увозни сајам и на њему национални павиљон Србије која је почасни гост. Међу говорницима била је и премијерка Србије Ана Брнабић. Осврнула се на економску сарадњу две државе и оценила да ће наступом у Шангају српски привредници имати конкретне резултате.

„Хлеб и река“, то је назив павиљона Србије који изгледом и звуцима преноси обичаје земље коју представља. Гости се дочекују традиционално и срдачно уз тумачење сваког детаља – од холограма који симболизује огњиште и окупља породицу, до речи песме због које се током сваког извођења око српског павиљона направи највећа гужва на сајму.

„И звук и мирис хлеба који се овде прави, уствари интерактиван простор који ће све време трајања преносити информацију да је Србија једно модерно место, али које не одустаје од своје традиције, историје и културе“, наводи Душан Јововић, аутор павиљона.

Србија шести пут наступа на сајму увоза у Шангају, ове године као земља почасни гост. Старт за тражење кинеских купаца дала је премијерка Ана Брнабић, уз оцену да Србија жели да их добро упозна са домаћим производима.

„Али такође очекујемо да ће се наше компаније вратити кући са потписаним уговорима и да је ово тек почетак много боље сарадње у смислу нашег извоза на кинеско тржиште које је огромно и које таман да све извеземо на кинеско тржиште што произведемо не можемо да покријемо део једног од њихових великих градова“, навел је Брнабићева на кинеско тржиште које је огромно и таман да све извеземо што произведемо.

Пут до кинеског тржишта траже производи из целог света

Пут до кинеског тржишта производи из целог света траже на економском делу сајма.
О важности сајма најбоље говоре бројеви – очекује се да ће га посетити готово пола милиона људи. На економском делу учествује 128 држава и више од 340 фирми. Међу њима и оне из Србије. Углавном из прехрамбеног сектора – зато српски штанд посетиоце привлачи пре свега мирисима и укусима. Кинези расположени да пробају, али и да тргују.

Другачије је и кинеско тржиште, многим привредницима и даље недостижно. Купци захтевни, траже квалитет, атрактивно паковање и велике количине, сагласни су излагачи. Једна од домаћих фирми други пут је у Шангају, овог пута одлучна да ту и остане.

„Имамо велике амбиције, да извозимо на кинеско тржиште и имамо добра очекивања поводом овог сајма. Скупљамо контакте и видећемо шта ће бити“, наводи Оливера Томић, излагач.

Србија почани гост сајма

Као почасни гост сајма, Србија је била део свечане церемоније отварања.
„Шангај је највећи економски хаб у Кини. То је такође место где моћна река Јангце грли огромни Тихи океан. Током година Шангај је као прихватајући дух предњачио у отварању Кине и пратио пулс глобалне економије. Отвореност, иновације и инклузивност су заштитни знак Шангаја“, рекао је Ли Кећанг, премијер Кине.

Премијерка Србија је у говору узвратила позив домаћинима и свим гостима.

„Посебно бих желела све да вас позовем да посетите Београд и учествујете на специјализованој светској изложби ЕXПО2027 догађаја на којем ће гостима у главном граду бити представљан спој традиционалне и модерне Србије. Хвала вам на гостопримству и видимо се у Србији“, поручила је Брнабићева.

Извор: https://www.rts.rs/lat/vesti/ekonomija/5304459/paviljon-hleb-i-reka-na-medjunarodnom-sajmu-u-sangaju—put-do-kineskog-trzista-traze-srpske-kompanije.html