Трговински коридор копно-море помаже Кини у бољој интеграцији са глобалним тржиштем

Нови међународни трговински коридор копно-море, који је почео са радом 2017. године, представља трговински и логистички пролаз, који су заједнички изградили региони на нивоу провинција у западној Кини са земљама АСЕАН-а. То је такође један од кључних пројеката у оквиру иницијативе „Појас и пут“ (Belt and Road initiative), коју је покренула Кина.

Трговина и инвестиције често прате инфраструктурну повезаност. Све више компанија, посебно оних из западне Кине, проширује своје присуство на прекоокеанским тржиштима захваљујући логистичким олакшицама.

„Нови трговински коридор нам је пружио ефикаснију алтернативу, чиме нам је помогао да постанемо глобални, и увелико је побољшао нашу конкурентност на глобалном тржишту“, рекао је Ванг Ди, виши менаџер одељења логистике у Чанган Аутомобил Цо., Лтд. (Changan Automobile Co., Ltd.), компанији која је водећи произвођач возила са седиштем у Чонгкингу.

Преко трговинског коридора, Чанганови аутомобили могу да стигну до Централне Азије за само 30 дана, док би раније било потребно око два месеца.

У првој половини године компанија је извезла 178.000 возила, при чему је је обим извоза дуж трговинског коридора био 3,5 пута већи него у истом периоду 2022. године.

Као део своје стратегије за даље ширење на тржишту југоисточне Азије, компанија ће 2024. године пустити у производњу нову фабрику на Тајланду, са очекиваном годишњом производњом од 100.000 комада аутомобила.

„Предвиђамо да ће прекоокеанско тржиште чинити 30 одсто укупног тржишта до 2030. године, а извоз ће до тада достићи 1,2 милиона комада“, рекао је Ванг.

Чонгкинг Ванкаи Њу Материалс Технолоџи Цо., Лтд. (Chongqing Wankai New Materials Technology Co., Ltd.) је још једна компанија која има користи од ове трасе, јер је у потрази за пословним приликама на глобалном тржишту. Захваљујући коридору, произвођач полиетилен терефталата (ПЕТ), који је намењен за паковање хране, може смањити трошкове и време транспорта када продаје своје производе земљама широм света.

„У поређењу са претходном рутом за транспорт преко реке и мора, нови коридор нуди пречицу, чиме нам штеди око 10 дана и помаже нам да добијемо предност на глобалном тржишту“, рекао је Лин Џенг, менаџер логистике поменуте компаније.

„Верујемо да ће трговачка рута привући више предузећа да развију своје пословање у западној Кини и да подрже индустријске кластере“, додао је Лин.

Укупно 756.000 контејнера од двадесет стопа превезено је преко трговачког коридора 2022. године, што је 223 пута више у односу на исти период 2017. године. Разноврсност транспортованих артикала такође се проширила на преко 940 са 50 у 2017. години.

Захваљујући трговачком коридору, све већи број производа као што су црно вино и ораси, из кинеских провинција и региона, који се налазе дуж руте, стиже на светска тржишта.

Камбоџански пиринач, тајландски кокос и мангостин, као и вијетнамска маракуја и дуријан сада могу да стигну на кинеско тржиште преко трговачког коридора за само неколико дана.

Нови трговински коридор је обезбедио већи тржишни простор за Кину, као и за регионе и земље дуж руте, и подстакао њихову трговину и размену, рекао је Љу Веј, директор логистичког и оперативног координационог центра Новог међународног трговинског копно-море коридора.

Кина планира да додатно ојача везу између домаће и спољне логистике, унапреди сарадњу са кључним лукама дуж руте и промовише мултимодални транспорт како би обезбедила стабилан раст обима терета, додао је Љу.