Без подршке партнера у Кини, Ербас неће моћи да оствари план за повећање производње у наредним годинама, рекао је Алберто Гутијерез, главни оперативни директор европског произвођача авиона.
„Импресиониран сам и инспирисан својом посетом Кини. Био сам потпуно упознат са достигнућима Кине у области инфраструктуре, повезивања, пословања и развоја. Међутим, једна је ствар слушати о томе на брифинзима са мојим тимом и читати извештаје на свом столу, а друго је из прве руке видети невероватан напредак који је Кина постигла. Ниво способности који сам овде приметио превазилази само привлачење инвеститора, већ гарантује обећавајућу будућност“, рекао је Гутијерез новинској агенцији Синхуа током недавне посете Тјенђину на северу Кине.
Извршни директор је нагласио значај Тјенђина у испоруци авиона и односима са купцима, наглашавајући кључну улогу коју игра финална производна трака Ербас А320 Азија (ФАЛА) у Тјенђину у оквиру њиховог глобалног индустријског система.
У септембру 2023. године, компанија ће прославити 15. годишњицу отварања финалне производне траке, што је значајна прекретница за прву Ербасову производну траку ван Европе.
Ербас спроводи стратегију „локално за локално“ и ослања се на ланац снабдевања кинеске ваздухопловне индустрије како би подржао развој Ербаса у Кини.
Према подацима Ербаса, компанија има око 200 добављача у Кини. Укупна вредност индустријске сарадње између Ербаса и кинеске ваздухопловне индустрије достигла је приближно милијарду америчких долара у 2020. години.
Тренутно, партнерство између Ербаса и његових кинеских партнера покрива цео индустријски ланац, укључујући набавку, производњу и уградњу масивних делова, завршну монтажу и испоруку авиона, подршку у раду авиона, сарадњу у области ваздухопловства и рециклажу авиона.
Ербас такође придаје велики значај конкурентности, одрживом развоју и безбедности. „Изузетно смо задовољни нашим ланцем снабдевања у Кини“, рекао је Гутијерез.
Уз подршку кинеских добављача, Ербас је испоручио више од 630 авиона из А320 породице у протеклих 15 година, састављених у фабрици ФАЛА у Тјенђину.
У међувремену, Ербас је објавио глобалну тржишну прогнозу да ће до 2042. године широм света бити потребно више од 40.000 нових авиона, од којих ће више од 9.000 отићи у Кину. „Ово нам улива поверење да је Кина право место“, додао је он. „Остаћемо што стабилнији играч на кинеском тржишту.“
Поред тога, Ербас се припрема да побољша капацитет завршне монтаже за своје авионе из А320 породице, додавањем друге финалне производне траке у Тјенђину, за коју се очекује да ће бити у функцији до краја 2025. године.
До тада ће Ербас имати десет финалних производних трака из А320 породице широм света, укључујући две у Тјенђину, саопштио је Ербас.
„То ће повећати број јединица у Тјенђину. Кина је у нашим плановима да нам помогне како би до 2026. године достигли стопу глобалне производње од 75 Ербас А320 авиона месечно“, рекао је он.
Посвећеност Кине одрживом развоју такође је у складу са циљевима Ербаса. Ербас је потписао уговор са Кинеском националном групом за ваздухопловно гориво за набавку 3.000 тона одрживог ваздухопловног горива (САФ) у наредне две године, што ће ојачати оперативне захтеве Ербаса у Тјенђину.
Гутијерез је изразио тежње Ербаса да подстакне дубљу сарадњу са кинеским партнерима у области енергије водоника и биогорива.
„Као страна компанија, развијамо се у Кини од 80-их година 20. века. Изузетно смо самоуверени. Наша инвестиција ће се наставити, а наше пословање у Кини се такође побољшава“, рекао је Гутијерез пун самопоуздања.