Кина уводи нове мере за повећање потрошње

Кина је у понедељак увела низ мера за повећање потрошње као део напора да се одржи економски опоравак и промовише висококвалитетни развој.

Ова стратегија се односи на потрошњу широког асортимана производа и услуга, попут нових енергетских возила (НЕВ), кућних апарата и електронике. Када је реч о услугама, фокус је на угоститељском, културном и туристичком сектору, као и на секторима у руралним подручјима. У обавештењу које је објавила НКРР (Национална комисија за развој и реформе-NDRC) наводи се ће овим мерама бити подржана и ригидна потражња за становањем и побољшаним животом.

У обавештењу се наводи да су потребни напори за изградњу висококвалитетних инфраструктура за пуњење возила, као и да је важна промоција коришћења НЕВ-а у руралним подручјима. Поред тога, потребно је одржавати и унапређивати повољне пореске подстицаје за куповину НЕВ-а.

Ли Чуенлин, заменик шефа НКРР, изјавио је на конференцији за новинаре да мере имају за циљ да стабилизују потрошњу најскупљих артикала, прошире потрошњу услуга, промовишу сеоску потрошњу, истраже нове типове потрошње, побољшају капацитете и оптимизују окружење потрошње.

Ли је рекао да су производња и продаја аутомобила у Кини значајно порасли у првој половини године, и то за 9,3 и 9,8 одсто. Током истог периода, производња НЕВ-а је порасла за 42,4 одсто, а на годишњем нивоу на скоро 3,79 милиона комада, док је продаја НЕВ-а порасла за 44,1 одсто на скоро 3,75 милиона комада.

Кина је раније ове године увела неколико мера како би ослободила потенцијал домаће потрошње у сектору НЕВ-a.

Држава је проширила своју политику преференцијалног пореза на куповину НЕВ-а до краја 2027. године и објавила смернице за подршку људима који живе у руралним областима у куповини и коришћењу НЕВ-а, фокусирајући се на подстицање изградње инфраструктуре за пуњење.

Увођењем замене и рециклаже половних кућних апарата, подстакнута је и потрошња кућних апарата.

Комбиновани приходи угоститељства порасли су за 21,4 одсто на годишњем нивоу, док су приходи од домаћег туризма порасли за 95,9 одсто у том периоду.