Кина предњачи у извозу паметних бицикала

Кина, дуго позната као „краљевство бицикала“, је коришћењем паметне технологије заузела лидерску позицију на глобалном тржишту, освајајући светске љубитеље двоточкаша врхунским моделима по приступачним ценама.

Голден Вил Груп (Golden Wheel Group), водећа кинеска компанија за производњу бицикала, извози електричне бицикле са патентираном технологијом.

Најновији паметни модел компаније, који садржи уклоњиву вишенаменску батерију, лансиран је на европско тржиште у првој половини 2023. године, повећавајући приход у првој половини године на 85 милиона долара, упркос паду на глобалном тржишту.

Седиште компаније се налази у Тјенђину на северу Кине, који је познат као највећа кинеска база за производњу бицикала и дистрибутивни центар.

У првих пет месеци ове године, железницом из Тјенђина, која је бржа од морског транспорта, превезено је бицикли у вредности од 13,02 милиона долара, што је 11,5 одсто више у односу на претходну годину.

Просечна извозна цена бицикла произведеног у Кини износила је у просеку 90 долара у 2022. години, што је више за 20 одсто на годишњем нивоу, према подацима Кинеског удружења бициклиста.

„Као земља, која производи и продаје бицикле са глобалним тржишним уделом од преко 70 одсто, повећање цена је значајно“, рекао је Гуо Венју, генерални секретар удружења, приписујући раст цена глобалном тренду паметнијих и скупљих бицикала.
Голден Вил Груп је развила паметни бицикл са уграђеном технологијом вештачке интелигенције, који може да научи возачеве навике и аутономно прилагоди моторни систем и брзину у складу са условима на путу, чиме се постиже дужи радни опсег батерије.

Аима Технолоџи Груп Цо., Лтд. (Aima Technology Group Co., Ltd.), још један водећи кинески произвођач електричних бицикала, лансирао је интегрисани дигитални екосистем састављен од платформе на облаку, омогућавајући интерактивне и интелигентне функције које повезују возача, електрични бицикл и кацигу.

„Ове године, 50 одсто нових Аиминих бицикала опремљено је паметном технологијом, а тај број ће порасти на 90 одсто до 2025. године“, рекао је Сјао Бинг, директор Аиминог истраживачког центра.

Кинески произвођачи бицикала су приметили да је функција бицикала еволуирала током времена, прелазећи од пуког транспортног средства до система за вежбање и забаву.