Нове дигиталне технологије нашле су примену и у туризму омогућавајући урањање у виртуелне светове, а уз помоћ проширене и виртуелне стварности свако ће моћи да посети жељену дестинацију.
Овакав начин упознавања света спада у имерзивни туризам, који представља нову грану туризма и све је популарнији међу клијентима у кинеској културној и туристичкој индустрији.
Многе туристичке атракције у Кини добро користе своје јединствене архитектонске, индустријске и културне ресурсе како би клијентима пружиле импресивна туристичка искуства.
Древни град у југозападној кинеској општини Чунгћинг обезбеђује посетиоцима различите програме. Након облачења у костиме, посетиоци почињу путовање према изабраном програму као да су древни људи, староседеоци старог града.
Имерзивни туризам је популаран и у Сиану, граду са историјом дугом преко 3100 година, који је био престоница за 13 династија у северозападној кинеској провинцији Шанси. У палати Хуаћинг, једној од културних знаменитости у Сиану, туристи могу да носе посебне костиме и проживе један дан са династијом Танг (618-907).
„У данашње време, све више туриста је спремно да плати за имерзивни туризам, јер им омогућава трајније памћење путовања и боље искуство. Постепено постаје све популарнији на туристичком тржишту у Кини“, рекао је Сју Хунг, декан Високе школе за туризам и управљање услугама Универзитета Нанкаји.
Музеји и места за забаву у Кини усвојили су дигиталне технологије попут проширене и виртуелне стварности и вештачке интелигенције како би посетиоцима пружили имерзивно искуство.
„Сунцокрети“ који се њишу на ветру, „звезде“ и „месец“ који трепере на „ноћном небу“, слике Винсента ван Гога, једног од најпознатијих и најплоднијих холандских уметника, као да оживљавају у огромној имерзивној зони у Музеју дигиталне уметности у Тјенђину. Захваљујући дигиталним технологијама, туристи који се диве уметничким делима изгледају као да су део слика.
„Од гледања у слику у имерзивним зонама може се мало завртети у глави. Публика може да замисли и осети како је Винсент ван Гог стварао своја дела у каснијим фазама сликарства, и заиста разумеју шарм његових уметничких дела“, рекао је Хуанг Лиђе, предавач у музеју.
Ђин Пенг, кустос музеја, рекао је да представљање класичних уметничких дела на имерзиван начин може приближити уметност обичној публици и пружити јој нова искуства.
„У зони дигиталног интерактивног сликања деца могу слободно да креирају своја уметничка дела која се одмах могу трансформисати у дигитална дела. Ово инспирише њихову радозналост за уметничко стваралаштво“, рекла је становница Тјенђина по имену Љу, која је у имерзивни обилазак музеја довела своју деветогодишњу ћерку.
Према подацима које је објавила Кинеска туристичка академија у фебруару ове године процењује се да ће 2023. године домаћи туристи остварити око 4,55 милијарди посета, што је повећање од око 80 одсто у односу на претходну годину. Кинески приход од домаћег туризма премашиће око 4 трилиона јуана (око 560 милијарди америчких долара), што је повећање од око 95 одсто у односу на претходну годину.
„Од почетка ове године, кинеска културна и туристичка индустрија показала је снажан темпо опоравка, који је вођен све разноврснијим културним и туристичким активностима и богатијим избором потрошње“, рекао је Дај Бин, председник Кинеске туристичке академије.
Имерзивни туризам задовољава потребе купаца за новим и јединственим туристичким искуствима и одражава чежњу урбаних и руралних становника Кине за бољим духовним и културним животом, додао је Дај.