Водећи немачки произвођач аутомобила изјавио је у четвртак да је Фолксваген група постигла „солидне резултате“ у првој половини 2023. године и да јача своју стратешку позицију у Кини.
У првој половини 2023. приходи групе порасли су за 18 одсто на 156,3 милијарди евра (171,8 милијарди америчких долара). Компанија наводи као узрок повећања „значајно већу продају возила у Европи и Северној Америци, као и континуиране повољне понуде и цене“.
Укупне испоруке у првој половини године порасле су за 13 одсто на годишњем нивоу на 4,4 милиона возила. Фолксваген група у Кини допринела је са више од 1,4 милиона возила, што је благи пад од 1,2 одсто, али „постојали су приметни знаци опоравка пред крај извештајног периода“.
„Продаја у Северној Америци расте, јачамо нашу позицију у Кини кроз технолошка партнерства, а поврх тога тренд за потпуно електрична возила се креће у правом смеру“, рекао је у саопштењу главни извршни директор (ЦЕО) Фолксваген групе Оливер Блум.
Електрична возила на батерије (ЕВБ) чинила су 7,4 одсто испоруке у првој половини године, у односу на 5,6 одсто у претходној првој половини године. Овај „позитиван тренд“ је појачан растом продаје електричних аутомобила у Кини од 18 одсто у другом кварталу на годишњем нивоу, саопштила је група.
У свим својим брендовима, Фолксваген група има за циљ да достигне удео ЕВБ-а од 8 до 10 процената у фискалној 2023. години. Очекује се да ће удео продаје ЕВБ-а у другој половини године повећати се због „сезонских ефеката, заједно са значајно скраћеним роковима испоруке.“
Група је у среду саопштила да јача своју позицију на кинеском аутомобилском тржишту, као и да са својим брендовима Волксваген и Ауди проширују стратешку сарадњу са кинеским партнерима.
Фолксваген група тренутно купује 4,99 одсто удела у кинеском стартупу за електрична возила Сјпенг повећањем капитала у вредности од око 700 милиона америчких долара. Луксузни бренд групе Ауди потписао је стратешки меморандум са својим кинеским партнером САИЦ-ом о даљем проширењу постојеће сарадње.